Bir Stili Olmalı İnsanın...

Ölçü

Bir Stili Olmalı İnsanın...

İnsanın;

Oturmasının, kalkmasının…

Yürüyüşünün…

Konuşmasının…

Gülüşünün…

Bir stili olmalı…


Dünya üzerinde yaşayan milyarlarca insan… 

O milyarlarca insan için, her gün doğan ve her gün batan güneş… 

Birbiri ardınca geçen günler… 

Ve günleri hızla tükenen milyarlarca ömür… 

Peki nasıl geçiyor o ömürler? Nasıl bir stilde tükeniyor günler?


Bir stili olmalı insanın;

Üretiminde ve tüketiminde… 

Evliliğinde…

Ticaretinde… 

İbadetinde…

Eğlencesinde…

İlişkilerinde…


Nasıl bir “evlat” oldum mesela?

  • Ben kendim gibi bir evladım olsun ister miydim? 
  • Aileyi toparlayan mı oldum, yoksa ilişkileri koparan mı?
  • Çocukluğumda, gençliğimde bana destek olanlara “Öf!” bile dememeye özendim mi? 
  • Ben, kendim için “hayırlı evlat” der miydim acaba? 


Nasıl bir “” oldum peki?

  • Bir imza mı oldu bizi birbirimize bağlayan, yoksa ortak bir amaç mı?
  • Aynı yöne baktığım yol arkadaşımın yükünü alabildim mi?
  • Ailemin ihtiyacını görmeye çalışırken, yapıp ettiklerimi en güzel haliyle sunmaya çalıştım mı?
  • İlk zorlukta sırtımı mı döndüm, yoksa destek olmayı da bildim mi?
Ölçü

Nasıl bir “anne”, nasıl bir “baba” oldum acaba?

  • Çocuğumu sadece büyüttüm mü, yoksa yetiştirmeye mi çalıştım? 
  • Çocuğum ben yokken de doğru seçimler yapabiliyor mu acaba? 
  • Sadece kahraman anne-baba olmaya mı odaklandım…
  • Yoksa çocuğum beni örnek alarak kendi ihtiyacını karşılayabilen bir birey mi oldu? 


Nasıl bir “kardeş” derlerdi benim için? 

  • İyi gününde, kötü gününde yanında olabildim mi kardeşimin? 
  • Yeri geldi teselli etmeyi, yeri geldi tebrik etmeyi becerebildim mi? 
  • Onun mutluluğu ile mutlu olup, üzüntüsü ile hüzünlendim mi?
  • İhtiyaç duyduğunda danışabileceği güveni verebildim mi acaba? 
  • Ne kadar tanıdım onu? Sevdiklerini, sevmediklerini, zayıf ve güçlü yanlarını? 


Nasıl bir “komşu” oldum kim bilir?

  • Bir kap yemeğimi paylaşabildim mi komşularımla? 
  • Hiç birisinin derdini dert edindim mi? 
  • Komşum aç yatarken beni de uyku tutmadı mı mesela? 
  • İlişki kurmaya çalıştım mı? 
  • Düğününde eğlendim, cenazesinde ağladım mı? 
  • Sadece kapı komşumun değil, yaşadığım mahallemin ihtiyacı nedir diye merak ettim mi?


Bir işi yaparken stilim nasıl mesela?

  • Başlarken ve bitirirken aynı şevkle çalışabiliyor muyum? 
  • Açılışlardaki özenimi kapanışlarda da sürdürebiliyor muyum? 
  • Sonuçtan bağımsız sebeplere odaklanabiliyor muyum? 
  • Ortaya koyduğum sebeplerde içim rahat mı? 
  • Kimse görmüyorken de herkes görüyormuş gibi, aynı özenle işimi yapabiliyor muyum?
  • Detaydaki kalitenin, asıl kaliteyi oluşturduğu hep aklımda mı? 
  • İhtiyacım varken ve artık ihtiyacım yokken nasıl davranıyorum?
Ölçü

Haksızlığa uğradığımdaki stilim nasıl mesela? 

  • Sakin kalabiliyor muyum? 
  • Haklı çıkmak mı bütün derdim, yoksa kendi eksiğimi de görebiliyor muyum?


Bu ömürde açlık da yaşanır tokluk da… Kıtlık da var bolluk da…  

Peki ben nasıl yaşadım? 

  • Tokken sakındıklarıma, gereksiz harcamalarıma, 
  • Açken yapıp ettiklerime, kazancıma mı odaklıydım? 
  • Azken de hala paylaşabildim mi? 
  • Bolluk zamanımdaki şükrüm, kıtlık zamanımda da devam etti mi?


İhtiyaç görürken stilim nasıldı peki?

  • Sadece doğru şeyler yapmaya mı odaklandım? 
  • Zorlandığım zamanlarda da tebessümümü koruyabildim mi? 
  • Detayda ihtiyaç görebildim mi? 
  • Hayatı modelleyebildim mi mesela? Bana sunulan güzellikleri ben de sunabildim mi çevremdekilere? 


Bu hayatı yaşarken bir stili olmalı insanın…

Nasıl geçti bir ömür? 

  • Bir ömrün bir günden ibaret olduğunun idrakına varabildim mi?
  • Bir günü yaşamaya mı çalıştım, yoksa doğru tepkiler mi vermeye çalıştım? 
  • Yük olanlardan mı oldum, yük alanlardan mı? 
  • Adım geçtiğinde bir tebessüm konuyor mu dudaklara? 


Peki benim stilim nasıldı?

Sen nasıl anılmak isterdin mesela? 


“Her son, yeni bir başlangıcı dizayn eder.” der Deneyimsel Tasarım Öğretisi…

Bu hayatta sona geldiğimde, şahitliğimin, öykümdeki stilimin nasıl bir başlangıç dizayn etmesini isterdim acaba? 

En güzel başlangıçları hak edecek yaşam stiline sahip olanlardan olabilmek dileğiyle… 

***

Deneyimsel Tasarım Öğretisi, geçmiş deneyimlerden yola çıkarak, geleceğimizi tasarlamaya yönelik stratejiler üreten bir bilgi topluluğudur. 

İnsanın daha mutlu, daha başarılı, daha iyi ilişkilerinin olması için yöntemler sunar.

"Kim Kimdir", "İlişkilerde Ustalık" ve "Başarı Psikolojisi" Programları ile bu amaca katkı sağlar.

Deneyimsel Tasarım Öğretisinde anlatılan tüm bilgiler, gerçek bilgiler olup, tüm zamanlar, tüm konular ve tüm insanlar için geçerlidir.

***



86 yorum:

  1. Meryem Hicran Erataman01 Ekim, 2022 12:18

    Stil, insanın hayatında bir duruşunun olması ve bunu hayatının geneline yansıtması ne kadar önemli. İnsanı bir gününün aslında bir ömrü olduğunun idrakine varabildin mi sorusu beni çok etkiledi.
    Ellerinize sağlık Hocam.

    YanıtlaSil
  2. Tüm hayatında bir stili olması insanın... En güzel başlangıçları hak edecek yaşam stiline sahip olanlardan olabilmek dileğiyle… ellerinize sağlık 💐

    YanıtlaSil
  3. Sorular o kadar gerçek ki... Öyle içime işledi ki. Düzelmek de nasip olur umarım. Emeklerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  4. Yazılan her soru çok kıymetli, insAllah her birinin üzerine düşünüp kendimizde davranış değişikliği meydana getirebiliriz 🌺

    YanıtlaSil
  5. Elinize sağlık çok güzel bir yazı. Gerçekten bir sitili olmalı insanın. İsmi her anıldığında onu hatırlatan, güzel izler bırakan, güzel örnek olan, güzeli özendiren…
    Güzel bir sitil, insanın kendine has, azda da çokta da, detayda da bütünde de, somutta da soyutta da bir sitili olmalı.

    YanıtlaSil
  6. Bir ömür bir günden ibaret...
    Kaleminize saglik 🌸

    YanıtlaSil
  7. Telefonda yakınlaştırılarak her detayına bakılabilen bir fotoğraf gibiydi sorular. Stilimi düşündürdü!
    Bu sorularla düşündükçe, cevaplarımız da iyileşir dilerim. Çok çok teşekkürler 🌿

    YanıtlaSil
  8. Fayda verdiği yerlere güzellik ekleyebilen, zarar verdiği süreçlerden uzaklaşarak yaptığı işlerde iyi bir stil bulabilenlerden olmak dileğiyle...

    YanıtlaSil
  9. Ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  10. Ne kadar düşündürücü sorular! Her biri tek tek üzerinden geçilecek ders gibi çalışmak gerek… düşüncenize sağlık 🌸💫

    YanıtlaSil
  11. Bir yaşam stili ortaya koymak…
    Bunu gerçeğe uygun yapmaya çalışmak…
    Çok teşekkürler, doğru stil ölçülerini verdiğiniz için 🌸

    YanıtlaSil
  12. Emeklerimize sağlık 🫠

    YanıtlaSil
  13. Çok güzel… gerçek stili hayatımıza alabiliriz inşALLAH 🪷

    YanıtlaSil
  14. Bir günü yaşamaya mı çalıştım, yoksa doğru tepkiler mi vermeye çalıştım…
    Çok çok güzel…

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Doğru tepkilerle ilerleyebilmek umuduyla...

      Sil
  15. Çok güzel bir yazı olmuş … insanın oturup hakikaten düşünmesi gereken bir konu 🌱

    YanıtlaSil
  16. Yük alanlardan olabilelim inşALLAH
    Kaleminize sağlık 🌸

    YanıtlaSil
  17. Stil çok önemli hayatımızın her anında kullabilmek çok önemli, ömür bitiyor... elinize sağlık 🧿🧿🧿

    YanıtlaSil
  18. Yaşam stilini gerçeğe uygun dizayn edenlerden olabiliriz inşALLAH
    Çok güzel bir yazı, emeklerinize sağlık

    YanıtlaSil
  19. Yazıyı okudum telefonu kapattım, yine girdim okumak için sayfaya:) İnanılmaz stratejiler var. Kardeşe, yaptığın işe, komşuna… karşı sorumlulukların nelerdir, paylaşılmış. Çok çok hayra girdiniz 😬 Çoook teşekkürler 🍃 Yazanın, düzenleyenin emeklerine sağlık🌸 Hepimize şifa olsun inşALLAH 🤍

    YanıtlaSil
  20. Çok güzel bir yazı.. insanı düşündüren çok güzel detaylarla dolu.. insanın tarzını yeniden gözden geçirmesini sorgulamasını sağlıyor. Teşekkürler

    YanıtlaSil
  21. Bu yazılar o kadar iyi geliyorki emeğinize, kaleminize sağlık

    YanıtlaSil
  22. Öyle bir sahne kapanışımız olsun ki devamında açılan sahneyi güzel açsın.. emeğinize kaleminize sağlık

    YanıtlaSil
  23. Dışardan bir bakış attırdı hayatıma…
    Stilimi sorgulattı, kaynağımı düşündürdü ellerinize sağlık…

    YanıtlaSil
  24. Bir ömür bir günden ibaret🌺

    YanıtlaSil
  25. Muhteşem👍🏻

    YanıtlaSil
  26. Yine insanın kendine ayna tutmuşsunuz ellerine sağlık 😊

    YanıtlaSil
  27. Bir Stili Olmalı İnsanın... Hayatımızın her noktasında nasıl bir stille ilerliyoruz, neler yapıyoruz kısmını düşündürten çok güzel bir yazı olmuş. Kaleminize sağlık🌼

    YanıtlaSil
  28. Detayda kendimize sormamız gerekenlerin ve nasil olmamiz gerektiğinin en güzel cevabı olmus:)
    Fazlasiyla faydalanabilmek ümidiyle
    Kaleminize saglik:)

    YanıtlaSil
  29. Ne kadar doğru ve gerçek sorular cevapları verdiğimizde kendimizle yüzleşmiş olacağız. Biraz egomuz kırılacak ama insanın kendini farkedip yaptığı yanlışları görmesi, düzeltebilmesi hâlâ mümkün.. Kaleminize sağlık..🍃

    YanıtlaSil
  30. Çok güzel bir yazı hayatın içinde bir çok yerden örnek verilmiş nasıl toparlarızla ilgili😊

    YanıtlaSil
  31. Stil sahibi olabilmek…
    Yeniden stilimizi düşünmemizi yada gerçekten bir stilim var mı acaba diye düşünmemizi sağlayan, çok güzel ve faydalı bir yazı olmuş.
    Emeğinize sağlık🌸

    YanıtlaSil
  32. Yazıyı okuyunca yakınlarıma ne kadar da uzak olduğumu fark ettim 😞

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bunu fark edebilmek bile şu zamanda çok kıymetli...

      Sil
  33. Gerçekten bir stili olmalı insanın 🌿

    YanıtlaSil
  34. “Nasıl geçti bir ömür?” Çok düşündürücü bir soru, teşekkürler :)

    YanıtlaSil
  35. Ayşe Temelci02 Ekim, 2022 21:15

    Bir stili olmalı insanın 🤲 Derin, detay düşündürten bir makale

    Ellerinize kuvvet olsun 🤍

    YanıtlaSil
  36. Teşekkürler :)

    YanıtlaSil
  37. ellerinize, emeklerinize sağlık🌸🌷

    YanıtlaSil
  38. İnsan stiline göre yaşar. Yaşantımızı stili doğru olanlardan olmak ümidiyle. Yazanın ellerine sağlık kalemime, yüreğine, düşüncesine sağlık.

    YanıtlaSil
  39. Haksızlığa uğradığımdaki stilim nasıl mesela? Canın yanıyor ve kendini temize çıkarmak istiyorsun! Baskı altında o stilini koruyabiliyor musun?

    YanıtlaSil
  40. Stilsiz bir hayat neye hizmet eder acaba?

    YanıtlaSil
  41. Bolluk zamanımdaki şükrüm, kıtlık zamanımda da devam etti mi?
    Ne kadar düşündürücü bir soru, teşekkürler 🍃

    YanıtlaSil
  42. Okurken bayıldım gerçekten kaleminize yüreğinize sağlık hayatımı resmen gözümün önünden geçirdiniz benim nasil bir stilim var diye düşündürdüğüz Allah insanında kalitelisini çıkarsın karşımıza

    YanıtlaSil
  43. Bu dünyada var oluş sebeplerimizi oluşturduğunuz için teşekkür ederim 🙏

    YanıtlaSil
  44. Yazıyı yazanın çok güzel yerlere ilgi çektiğini söyleye bilirim .Bazı insanlar hergün ben nasıl bir insanım bugün neler yaptım faydalı işler yapabildimi yoksa yapamadım diye düşünür .Bazı insanlar umrunda değil faydasi dokunmuş yoksa dokunmamış düşünmez onlar sadece çıkarlarını düşünür işte bu insanlar için güzel düşünebilmeleri için ilgilerini çekecek bir yazı oldu.

    YanıtlaSil
  45. Sorular çok düşündürücü. Teşekkürler. Emeğinize sağlık.

    YanıtlaSil
  46. Ellerinize sağlık çok samimi bir yazı olmuş, 🌿

    YanıtlaSil
  47. Stil sahibi olmak ne güzel bir görüntü...

    YanıtlaSil
  48. Çok güzel bir yazı.
    "Bir günü yaşamaya mı çalıştım, yoksa doğru tepkiler mi vermeye çalıştım?"

    YanıtlaSil
  49. 👍🏾 başarılı bir yazı teşekkürler ☺️

    YanıtlaSil
  50. Çok güzel yazı. Stilinin önemini bilmiyoruz, stil nedir bilmiyoruz. Bu olayı çözmeden gerçek bir davranış ortaya koyamayız.

    YanıtlaSil
  51. Aslında herkes her şeyin önce stiline bakmıyor muydu?

    YanıtlaSil
  52. Bu hayatı öylesine yaşayıp da sona ulaşacağız, stilimiz olarak, amacımız ve hedefimiz olarak da.. O zaman hangisi baktığında daha karlı?

    YanıtlaSil
  53. İğneyi başkasına çuvaldızı kendine batır diye boşuna dememişler☺️

    YanıtlaSil
  54. Nasıl biriyim ki karşıdan nasıl biri olmasını istiyorum? Sanırım tüm şikayetlenmeleri bitirecek soru... insanı çözüm ararken kendine yönlendiriyor.

    YanıtlaSil
  55. Çok düşündürücü ve insanı gözlem yaptıran bi yazı… kaleminize sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Düşünerek yeni dönüşümler oluşturmak...

      Sil
  56. Nasıl bir evlat, eş, nasıl anne, çalışan olunur? Tüm bunları anlatabilen DTÖ, iyi ki varsın...

    YanıtlaSil
  57. Sınavda çıkmış sorular 😀 Çalışmak lazım.

    YanıtlaSil
  58. çok güzel bir yazı

    YanıtlaSil
  59. Kıymetli sorular. Stil sahibi olmak niyette ve davranışlarda gizli. Giydiğin somut kıyafet üzerinde durmuyorsa ne anlamı var ?

    YanıtlaSil
  60. Çok güzel sorular

    YanıtlaSil
  61. Stil önemli bu hayatta, Bir tarzı olmalı insanın

    YanıtlaSil
  62. Sitil sahibi olması önemli insanın

    YanıtlaSil
  63. Sorular ne kadar güzel..
    Ellerinize sağlık💐

    YanıtlaSil
  64. İnsan önce kendine dürüst olmalı, vererek başlamalı ki alabilmeli

    YanıtlaSil
  65. Umarım hayatta stili olanlardan olabiliriz…

    YanıtlaSil
  66. Cabin crew, slides armed and cross check!

    YanıtlaSil
  67. Insanın adalet terazisine kendini koyabilmesi, tartıda hakkı gözetmesi⚖.Emeğinize sağlık 👏💫💐

    YanıtlaSil
  68. İnsan stilini amacına uygun yaşarsa ilişkilerinde sorun yaşayabilir mi?

    YanıtlaSil
  69. Yine insanı kendine şahit olmayı düşündüren bir yazı olmuş.
    Yüreğinize sağlık.

    YanıtlaSil
  70. Hayatın içindee aa bu benmiyim derken? Yok yok galiba bu benim diye her defasında insanı düşüncelere daldıran bir yazı olmuş.. Keyifli 🥰

    YanıtlaSil
  71. İnsanın faydasına yönelik bir stil yazısı olmuş elhamdülillah... okuyabilene, hayatına alabilene ne mutlu.. ister istemez sorular üstüne dusundurup ben neredeyim diyosun:) kaleminize sağlık..

    YanıtlaSil
  72. Elinize sağlık 🍁

    YanıtlaSil

Deneyimsel Tasarım Öğretisi Seminerleri Hakkında Düşüncelerim

Deneyimsel Tasarım Öğretisi Seminerleri Hakkında Düşüncelerim Bu hayatta her insan mutlu ve başarılı olmak ister…  Bunun için, Sevdiği insan...