ZAMAN LABİRENTİ

    


Zaman Labirenti  

Bir zamanlar, zamanın koşuşturmacası içinde boğulduğumu hissettiğim bir zaman dilimindeydim. Her gün, saatler dakikalar gibi eriyip gidiyordu ve ben bir türlü yetişemiyordum. Zamanı yönetmek, sanki elimden kayıp giden ince kumları tutmaya çalışmak gibiydi; ne zaman bir şeyleri toparlamaya çalışsam, daha fazla yapmam gereken şey ekleniyordu.

Günlerimin çoğunu, bir şeylere yetişememekle ve zamanı kontrol edememekle geçiriyordum. İşlerim, ödevlerim, randevularım... Hepsi bir araya gelmiş, beni adeta bir zaman labirentinin içine hapsetmişlerdi. Zamanla yarışıyordum, ama her seferinde geride kalıyordum.

Bazen, zamanın bana karşı komplo kurduğunu düşünmeden edemiyordum. Görünüşe göre, zamanın bir şefi yoktu ve benimle dalga geçiyordu. "Yetişmek mi? Sadece bir yanılgı!" der gibiydi ve ben, bu oyunun kurallarını bir türlü çözememiştim.

Zamanın sahibi ölçüp biçeni vardır oysa…

Zaman…süre…hareket…beklenti…seçenekler…irade…seçimlerimiz/doğru şıkkı bulma… test/sınav…sonuç değerlendirme…gerçek ödül ve gerçek ceza…

Zamanın akışını durduracak sihirli bir formül bulamadım. Sonunda kabul etmek zorunda kaldım: Zaman, herkes için aynıydı ve onu yönetmek, sadece benim sorumluluğumdaydı.


Zamanın hakkını verebilmek.

İşlerimi uykumdan, gezmemden ve diğer keyiflerimden fedakârlık yapmadan halletmeyi bekleyip ve bunu yapamadığımda da strese giriyordum. İnsanın işlerini yetiştirebilmesi için öncelik sırası yapması gerektiği gibi bir de zamanın sadece az bir kısmını uykuda geçirmesi gerektiğini kabullenmesi gerekiyordu.

Her şey yetişir evet ama NASIL?

Yetişemeyecek insan yok, uyuyan insan var, çok tüketim var.

Zamanı yönetemiyorum diye bir şey yok yani, zamandan beklentimi doğru yere yerleştirmem, sorunu çözmek için önce problemi ortaya doğru koymam lazım. Ancak gerçek problemlere gerçek çözümler bulunabilir.

Gerçekten problem zamanın yetmemesi mi, yoksa yapılacakları ertelemek mi?
Artan tüketimler ve boşa geçen anlarda sebep olabilir mi? Belki de benim isteklerimi kontrol edemeyişimdendir. Her şeyi yapmaya çalışmak, her yerde olmayı istemek, kararsızlıktan öncelik sıralaması yapamamak. Tüm bunlardan dolayı mı ziyan oluyordu zaman? Plansızlığım, çok uyumam, tüketimlerim, dedikodu, boş konuşma ve boş işlerle geçen saniyeler olabilir mi?

Hayır diyebilmek, başkasının bedellerini almamak, önceliklendirmeyi göz önünde bulundurarak her şeyde çok detaya takılmamak. Sınır koyamadığımızda, hayır diyemediğimizde, yapmamamız gerekenleri yaptığımızda, asıl yapmamız gerekenleri yapamıyoruz. Veya benzer şekilde başkalarının yapması gereken sorumluluklarını gereksiz üzerimize aldığımızda da... Mesela çocuğun yemek yememesi, ödevleri, banyosu, bir başkasının işi derken vakit gerçekten israf olabiliyor.

Zaman akan bir şeyse durağan değilse benim de akan bir şeyde durağan olmamam lazım.


 Ve zamanla dost olmayı öğrenmeye başladım.

·         Önceliklerimi doğru belirlemek,

·         Planlar yapmak,

·         Ertelememek,

·         Zamanı daha verimli kullanmak için çaba sarf etmek...

Her geçen gün, zamanla daha iyi bir ilişki kurduğumu hissediyordum. Artık yetişmekten çok, zamanımdan en iyi şekilde yararlanmaya odaklanıyordum. Karar alırken öncelikli baktığım yerler var. Kararım hedefime uyumlu mu? İhtiyaçlarımı gözetebildim mi? Vazgeçişlerime razı mıyım?

Belki de zaman, asla tam olarak kontrol edilemeyecek bir şeydi. Ama en azından, onunla barış içinde yaşamayı öğrenmiştim. Ve belki de, bu süreçte, zamanın şifresini çözmüş oldum. Gerçek zafer, zamanı yönetmek değil, onunla uyum içinde yaşamaktı.



***

Deneyimsel Tasarım Öğretisi, geçmiş deneyimlerden yola çıkarak, geleceğimizi tasarlamaya yönelik stratejiler üreten bir bilgi topluluğudur. 

İnsanın daha mutlu, daha başarılı, daha iyi ilişkilerinin olması için yöntemler sunar.

"Kim Kimdir", "İlişkilerde Ustalık" ve "Başarı Psikolojisi" Programları ile bu amaca katkı sağlar.

Deneyimsel Tasarım Öğretisinde anlatılan tüm bilgiler, gerçek bilgiler olup, tüm zamanlar, tüm konular ve tüm insanlar için geçerlidir.

***


20 yorum:

  1. Zamanla dost olabilmek, ne kadar önemli

    YanıtlaSil
  2. Gülden ogulgaymı12 Nisan, 2024 18:25

    ... Yetişmeyecek insan yok.. Çok uyuyan insan var, çok tüketim var..

    Hiç birşeye yetişemekten, zamanın yetmediğinden şikayet ettiğim bir dönemde, geçte olsa fark ettiğim bir gerçek..O sebeple çok kıymetli, hiç birşeyi suçlamadan önce kendimize bir bakmamızı sağlayan bir yazı olmuş... Elinize emeğinize sağlık.

    YanıtlaSil
  3. Zamana uyumlanmak.. durağan olmayan birşeye karşı seninde akışkan olman..

    YanıtlaSil
  4. Zaman dediğimiz nasıl bir döngüdür, hele ayarlamasını yapamadığımızda...Zamanın şifresini hepimiz çözeriz inşallah. Çok etkili bir yazı olmuş, ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  5. Gerçek Zafer onunla uyum içinde olmak... Ne güzel ihtiyaç gideren bir yazı olmuş zamanın içinde bazen kaybolan bizlere... Kaleminize yüreğinize sağlık...

    YanıtlaSil
  6. İnsan seçim yapar ve seçimlerinin sonucunu yaşar. Talip olduğun şeye bak ve bir de uykuna bak...

    YanıtlaSil
  7. Bazen bu bloglar nasıl da ihtiyacımızın olduğu anda okunuyor oluyor:)

    YanıtlaSil
  8. Gerçek zafer zamanla uyum içinde olmak çok etkileyici olmuş emeğinize sağlık

    YanıtlaSil
  9. Çok güzel bir yazı olmuş zaman yönetimi ile ilgili. Vakit nakittir derler ya aslında vakit nakitten daha önemli. Nakiti kaybedersin tekrar kazanırsın ama vakit öyle mi?...🌸🌿 Çok zengin ama yaşlanmış birisi gençliğine geri gidebilmek için bütün servetini verir. 🌼
    Demek ki zaman daha önemliymiş. Bize verilen kısıtlı süreyi doğru kullananlardan olmak niyeti ve duasıyla...

    YanıtlaSil
  10. Zamanın yetersizliğinden şikayet etmeyen neredeyse yok gibi.. oysa bir gümde sadece telefonla geçen süremize baksak..Rabbim zamanın hakkını vermeyi nasip etsin. Emeğinize sağlık☺️

    YanıtlaSil
  11. İşe er başlayıp planlı olunca zaman o kadar bereketli ki…yaşayabilmek nasip olsun. Emeklerinize sağlık🌱

    YanıtlaSil
  12. Her şeye yetişmeye çalışanın hiçbir şeye yetişememesi gerçeği ne acı bir yüzleşme :(

    YanıtlaSil
  13. Ancak zamanla akıp gidenler zamanı yönetir. Elinize sağlık 🌹

    YanıtlaSil
  14. Zamanın hakkını verebilmek:) hayatın yasalarına uyumlanarak, doğru hedef ve amaca yönelik keyifle akabilmenin önemi - değeri ne şık aktarılmış maşallah:)

    YanıtlaSil
  15. İnsan zamanını seçimleriyle doldurmadığında o zaman bir şekilde doluyor. Zamanla dost olmak ne güzel söylemişsiniz emeğinize sağlık 😊🌸🌷

    YanıtlaSil
  16. Planlı programlı olmak, tüketimden vazgeçmek , öncelikleri belirlemek, az uyumak.. bu işi bu şekilde hallederiz... :) kaleminize sağlık..

    YanıtlaSil
  17. Hayır diyebilmek çok önemli imiş bu hayatta. Diyemeyince işler değişiyor ;)

    YanıtlaSil
  18. ihtiyacım olduğu zaman karşıma çıkan, büyük ihtiyaç gören bir yazı. kaleminize sağlık.

    YanıtlaSil
  19. ihtiyacım olduğu zaman karşıma çıkan, büyük ihtiyaç gören bir yazı. kaleminize sağlık.

    YanıtlaSil
  20. Emeklerinize sağlık

    YanıtlaSil

Deneyimsel Tasarım Öğretisi Seminerleri Hakkında Düşüncelerim

Deneyimsel Tasarım Öğretisi Seminerleri Hakkında Düşüncelerim Bu hayatta her insan mutlu ve başarılı olmak ister…  Bunun için, Sevdiği insan...