Kim Kimdir?

Kim Kimdir?

KİM KİMDİR?

İnsanların hayattaki mutluluğu ve mutsuzluğu, diğer insanlarla kurduğu ilişki kalitesine bağlıdır. İnsanın,  birçok duygu durumunu, vereceği kararların yönünü diğer insanlarla olan ilişkileri belirler. Bu nedenle ilişki kurarken karşıdaki kişiyi iyi tanımak çok önemlidir.

Deneyimsel Tasarım Öğretisi der ki; “insan gerçeğini bildiği konuda üstünleşir.” Kurduğumuz ilişkilerin hayatımızdaki yeri bu kadar önemliyken, insanın kim olduğunu, neye göre ne tepki vereceğini, ihtiyaçlarını ve isteklerini anlayıp ona göre bir iletişim tarzı belirlemek iletişimde büyük bir konfor sağlar.

İnsan, ilişkilerinde kendisine benzeyenlerle birlikte olmak ister. Aynı şeyleri düşünen, aynı şeylere ihtiyaç duyan, aynı şeylere karar veren… Ancak insanı geliştiren şey farklılıklardır. Kendisinden farklı olanı görmedikçe, kendisinin hangi seviyede, hangi kalitede olduğunu anlaması mümkün değildir. Mesele kendi gibi düşünenlerle tekdüze iletişim kurmak değil, farklı düşünceleri de algılayarak hem yönlendirilen hem de yönlendiren bir birey olabilmektir.
Kim Kimdir?
Herkesin hayatı algılama ve kendisini dış dünyaya aktarma tarzı farklıdır. Kimi, görüntülere takılır, kimi seslere, kimi de koku, tat ve dokunuşlara… Kimi sürekli fayda-zarar hesabı yapar, kimi haz-acı hesabı… Hepsi birbirinden farklı olsa da hiçbiri birbirinden iyi veya kötü değildir. Çünkü hepsi insanı insan yapan, iletişimde bir araç olarak kullandığı özelliklerdir. Hayat, bu özelliklerin tamamının dengede kullanılmasını bekler. İnsanın kendisinde daha az, dış dünyada daha fazla olan özellikleri de kendisine katarak optimum seviyeye ulaşması gerekir. İnsan, o zaman toplamda dengeli bir birey olma imkanı bulur. İşte, “Kim Kimdir?” insan tanıma sanatları üzerine, tüm zamanlarda geçerli olan bilgileri sunan bir programdır.

Kim Kimdir? Programı 12 saatlik bir konu içeriğine sahiptir. İçeriğinde;

  • Deneyimsel Tasarım Öğretisi Nedir?
  • İnsanları Tanımanın Bir Sanatı Var mıdır?
  • İnsanın Algılama ve Aktarma Farklılıkları Nasıldır?
  • Zihinsel Tarzlar Nelerdir?
  • Beynin Kimyası Nasıl İşler?
  • Huy-Karakter-Kişilik Nedir?

Konularıyla ilgili detaylar ve farklılıkların nasıl ayırt edileceği ile ilgili stratejiler sunulur.

Kim Kimdir? Programındaki bilgileri öğrenip uygulayan kişi, önce kendisi hakkında bir farkındalığa ulaşır.

  • Ben kimim?
  • Ne istiyorum?
  • Gerçek ihtiyacım ne?
  • Zayıf yönlerim neler?
  • Güçlü yanlarım neler?
  • Hangi konularda aşırılıklarım var?
  • Nasıl dengeye gelebilirim?

Ve daha birçok soruya cevap bulmaya başlar…

Kim Kimdir?

İnsanları gerçekleriyle tanıdıkça;

  • Karşıdakinin istek ve ihtiyaçları doğru tespit edilir.
  • Yanılgılarla değil, gerçeklerle algılama yapılır.
  • İsteğe göre değil, ihtiyaca göre aktarım yapılır.
  • Ego aktifleşmeden, bilinç açıklığı ile iletişim kurulur.
  • İnsanların farklılıklarına göre ilişkilerde doğru beklentiye girilir.
  • Farklılıklardan kaynaklanan problemler, sorunlara dönüşmeden çözülebilir.

İnsan;

  • Davranışların gerçeğini bildiğinde, insanın gerçeğini anlar.
  • İnsanın gerçeğini bildiğinde, iletişimin gerçeğini anlar.
  • İletişimin gerçeğini bildiğinde, ilişkilerin gerçeğini anlar.
  • İlişkilerin gerçeğini bildiğinde de hayatın gerçeğini anlar.
  • Gerçekler üzerine kurulmuş bir hayatta; az yanılgı, çok öngörü ve toplamda huzur olur.

Bir eş, bir ebeveyn, bir evlat, bir arkadaş, bir çalışan, bir yönetici olarak hayatın her yönünde, her sahnesinde ilişkilerin farkındalığına varmayı sağlayacak olan bu program, Deneyimsel Tasarım Öğretisi eğitmenleri tarafından verilmektedir. Ayrıntılı bilgi için https://deneyimseltasarimogretisi.com web sitesini ziyaret edebilirsiniz. 

***

Deneyimsel Tasarım Öğretisi, geçmiş deneyimlerden yola çıkarak, geleceğimizi tasarlamaya yönelik stratejiler üreten bir bilgi topluluğudur. 

İnsanın daha mutlu, daha başarılı, daha iyi ilişkilerinin olması için yöntemler sunar.

"Kim Kimdir", "İlişkilerde Ustalık" ve "Başarı Psikolojisi" Programları ile bu amaca katkı sağlar.

Deneyimsel Tasarım Öğretisinde anlatılan tüm bilgiler, gerçek bilgiler olup, tüm zamanlar, tüm konular ve tüm insanlar için geçerlidir.

***

38 yorum:

  1. İnsanı tanımak ne kadar da önemli ilişkilerde.. Tanıyınca eskiden kızdığı birçok davranışa gülümsemeye başlıyor insan. Sadece bu sebepten dahi bu programa katılmaya değer ama çok daha fazlası var 👍

    YanıtlaSil
  2. İlişki kurduğumuz insanı tüm yönleriyle, gerçekten tanımak ne büyük bir konfor...

    YanıtlaSil
  3. Bu eğitimle çevremdekilere ne kadar haksızlık ettiğimi farkettim. Aslında en çok da kendime. Yanlış anlamalar, alınmalar, önyargılar ve hayal kırıklıkları mutsuzluk. İnsan gerçeğini bildiği şeye güvenir, inanır, sabreder, değerlendirebilir. Kendimi ve sevdiklerimin gerçeğini öğreten ve bu gerçeklere göre nasılı veren bir eğitim. Kendine ve çevresine vereceği ilişkilerini güzelleştirecek en büyük hediye.

    YanıtlaSil
  4. İnsanın bilmediği bir konuda doğru karar verebilmesi zor, faydalı bir iletişim için de insanı tanımak gerekiyor

    YanıtlaSil
  5. "Kim kimdir", bildiğinde insan, karşımızdaki insanı tanımak için illaki aynı evde yaşamanın, tatile gitmenin gerekmediğini, şans olmadığını anlıyor insan.

    YanıtlaSil
  6. Kendimize ve çevremize yabancı kalmadan yaşayabilmek için bu program çok değerli

    YanıtlaSil
  7. Harfleri tanımayan birinin cümleler kuramayacağı, okuyamayacağı ve yazamayacağı gibi;
    İnsanı tanımayan birinin de ilişkilerini iyi kurabilmesi mümkün olmuyor.

    'Madem işimiz insanla' :) o zaman işe onu tanıyarak başlamak gerekiyor.

    YanıtlaSil
  8. Başka eğitimlerde kimin kim olduğunu Yani ben kimim sen kimim sorularını cevap verilse de bundan ötesine geçemiyorlar. Yani kendimi tanıdım karşımdakini tanıdım ee şimdi ne olacak? Hala nasıl iletişim kuracağımı bilemiyorum. Bu kim kimdir eğitiminde ise hangi tür insanla nasıl konuşabileceğimizin anlaşabileceğimizin yönetebileceğimizin yetiştirebileceğimizin stratejileri var. Gerçekten ihtiyaca yönelik hazırlanmış bir program .

    YanıtlaSil
  9. İnsana en iyi gelen bilgilerden biri kendini tanıması...
    çünkü dününe göre iyi olabilmenin yolu yoldaki kişiyi ve yanındakileri tanımaktan geçiyor...

    YanıtlaSil
  10. Kim Kimdir sonrası bakış açım çok değişti, insanların anlam veremediğim davranışlarının sebebini öğrenince o kadar rahatladım ki, böylelikle kalbim de yumjşadı. Emeği geçen herkesten ALLAH razı olsun

    YanıtlaSil
  11. Ben kimim?
    En yakınımdaki kişiyi ne kadar tanıyorum?

    Detayları öğrendikçe insanın merakı daha da artıyor....

    Daha anlayışlı daha sabırlı olmamı sağladığı için DTÖye teşekkürler 🤗

    YanıtlaSil
  12. İnsan bu programa katılımca; kendisini ve etrafındakileri ne kadar hırpaladığını anlıyor. Herkesi kendi dilinde ikna etmeye çalışırken kendini yormaktan, ikna olmayınca şikayet ederek surat asarak başkalarını kırmaktan bu programla kurtuldum diyebilirim. Tavsiye eden, vesile olan, bana bu bilgileri aktaran herkese çok dua ediyorum... Mutlaka tavsiye ederim...

    YanıtlaSil
  13. Kendini ve insanı tanımanın önemini anlatarak dünümüze göre daha iyi olmamızı sağlayan deneyimsel öğretiye teşekkürler.

    YanıtlaSil
  14. Herkesin mutlaka bilmesi öğrenmesi gereken şeyler hakikaten :) tavsiye için çok faydalı bir yazı olmuş .teşekkürler

    YanıtlaSil
  15. Çok keyifli bir eğitimdi, gülmekten duymadığım şeyler olabilir diye üzülürüm. Çünkü duysam onlara da gülerdim biliyorum:) Çevremde gıcık olduğum insanların neden bana gıcık geldiğini öğrendim… “ O öyle” deyip önüme bakıyorum, keyfime bakıyorum. Heee bir de “neden hayatımda var” deyip onda olan iyi özellikleri hayatıma katmaya niyetlendim. Teşekkürler Deneyimsel Öğreti 🤍

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Her dinlediğinde ilk defa duyuyor gibi tekrar tekrar gülüyor insan hakikaten :) çünkü kendimizi görüyoruz birebir

      Sil
  16. İnsanın ilk ihtiyaçlarından biridir iletişim bunuda insanı tanıyarak yaptığında müthiş bir konforla yapbilir kimin kim olduğunu bilerek. Emeği geçenlere teşekkürler ne güzel bir yazı olmuş☺️

    YanıtlaSil
  17. Bu zamana kadar aldığım bir çok eğitimde bilgiyi aldım yani kim kimdir anlatıldı ama ben bu bilgiyi hayatıma nasıl adapte edeceğim? Bu bilgi benim işime nasıl yarayacak? Karşımdakini tanıdığımda bunu nasıl avantaja çevirebilirim? Bu soruların cevaplarını veren bir eğitim oldu. Teşekkürler

    YanıtlaSil
  18. O kadar güzel o kadar eglenceliydiki emeği geçenlerden Allah razı olsun önce kendini sonra eşini çocuklarını tanıyabilmek paha biçilemez...

    YanıtlaSil
  19. İyi ki gelmişim… anlaşamadığımı zannettiklerimi anlaşılabilir olduğunu öğrettiğiniz için teşekkür ederim…

    YanıtlaSil
  20. Etrafındakiler neyi neden yaptı anlamlandıramadığımız zamanlar çok kez olmuştur muhakkak. İşte bu eğitimde tüm cevapları buluyorsunuz, bana niye öyle dedi niye böyle baktı. Durup dururken gıcık oldum bak şimdi.. Neler neler. Ama hepsinden önce kendini tanıyor insan. Bu hayatta nerde neden gol yedim? Hayatın bana çektiği şutları nasıl yakalayabilirim. Tüm cevaplar burada :)

    YanıtlaSil
  21. Bu eğitimle güzel bir konfora sahip oluyor insan, karşısındakini kısa sürende nasıl tanır, nasıl tepki verir neyden hoşlanır neye kızar…

    YanıtlaSil
  22. İnsan tanımadığını bilemiyor, bilmediğini yönetemiyor. Elinize sağlık

    YanıtlaSil
  23. İnsan kendisini tanıdığında, avantaj ve dezavantajlarını belirlediğinde daha ihtiyacına yönelik hedefler belirleyebiliyor ve hayatını daha keyifli hale getirebiliyor. Bunun farkına vardığında hayatı daha konforlu hale geliyor. “Kim Kimdir” insanın problemini çözebileceği çok önemli bir eğitim. Herkesin almasını tavsiye ederim. Teşekkürler🌿

    YanıtlaSil
  24. Dinledikçe "Aaaa demek babam bu yüzden öyle davranıyormuş.", "Kardeşim aslında bana gıcıklık olsun diye dağıtmıyormuş odamızı." demiştim. İnsanın kendini ve çevresini tanıması, neyi neden yaptığını bilmesi o kadar konfor ki...

    YanıtlaSil
  25. Çok keyifli geçen, gülümseten, düşündüren bir eğitimdi. Verdiği fayda da yüksekti... İyi ki kesişti yollarımız "Kim Kimdir?" ile 🌸

    YanıtlaSil
  26. “Meğerse hayat ne kadar da keyifliymiş” dedirten bir eğitim…
    İyi ki rastlamışım🤍

    YanıtlaSil
  27. Aaa bu muymuş sebebi dediğimiz birçok şeyin farkına vardığımız bir eğitim. Neden mi? Öncesinde zannımızın olduğu bir çok şey var. İnsan kendine benzetiyor. Bir insan hayatında hiç ejderha meyvesi görmediyse duymadıysa.. Nereden bilebilir ejderha meyvesinin nasıl olduğunu? Pek mümkün değil.. İnsan öncesinde bilgi sahibi olmadığı konular yokmuş gibi davranıyor.. Oysa sadece bu zamana kadar duymamıştım.. Kim Kimdir eğitiminde insan tamda bunu farkediyor.. "Düşünmemiştim, bilmiyordum.. " Kötüler ve iyiler yer değiştirmeye başlıyor.. Çünkü artık kötü ne demek iyi ne demek bunu öğreniyor insan..

    YanıtlaSil
  28. İnsanın kendini tanıması ne kadar da önemliymiş meğer 🌸

    YanıtlaSil
  29. Ben kimim ve ne istiyorum…
    Ne kadar da önemli… Algılayabiliriz inşALLAH
    Teşekkürler 🌼

    YanıtlaSil
  30. Kurduğumuz ilişkilerin hayatımızdaki yeri bu kadar önemliyken, insanın kim olduğunu, neye göre ne tepki vereceğini, ihtiyaçlarını ve isteklerini anlayıp ona göre bir iletişim tarzı belirlemek iletişimde büyük bir konfor sağlar.
    Çok kıymetli herkes bundan faydalanmalı 🌺

    YanıtlaSil
  31. Insan kendini tanirsa, cevresindekileri daha iyi tanimlayabiliyor bu egitimlde bizlere oyle guzel mesajlar verildiki, bizi dunumuzden daha iyi olmamiz icin, karsimiza cikan sorunlari cozebilme kabileti gelisti, iyiki karisma cikmis bu egitimleri Rabbim herkese nasip etsin bu egitimleri

    YanıtlaSil
  32. Emeğinize sağlık

    YanıtlaSil
  33. “İnsanın gerçeğini “bilmenin gerçekten de insanı ne kadar üstün yaptıgını bu eğitimden sonra farkedebilenlerden olmak dileğiyle 🤲🏻🌸

    YanıtlaSil
  34. İnsan , "iyi böyle ben kendimi geliştirmek istemiyorum" diyor ya bazen . keşke öyle kalsa ama durağanlık olmadığı için geri gidiyor , mutlaka geri gidiyor. karakter ortaya koymadığım her yerde ben bozuluyorum, sivriliyorum. Doğaya bak hiç sivri bir şey var mı?

    YanıtlaSil
  35. İnsanın en zor öğrendiği şey insan tanımak başta kendini tanımak bilmek.... Vesile olanlardan Allah razı olsun emeğinize sağlık...

    YanıtlaSil
  36. Bu eğitimi ilk alıp hayatıma uygulamaya başladığımda aslında insanların, problemlerin düşündüğüm kadar da karmaşık olmadığını gördüm. Eğitimde emeği geçen herkese çok teşekkür ederim

    YanıtlaSil

Deneyimsel Tasarım Öğretisi Seminerleri Hakkında Düşüncelerim

Deneyimsel Tasarım Öğretisi Seminerleri Hakkında Düşüncelerim Bu hayatta her insan mutlu ve başarılı olmak ister…  Bunun için, Sevdiği insan...