Deneyimsel Tasarım Öğretisi

Deneyimsel Tasarım Öğretisi
Deneyimsel Tasarım Öğretisi Nedir?

Deneyimsel Tasarım Öğretisi, geçmişten aldığı deneyimlerle geleceği tasarlar. İnsan, deneyimi ya kendi yaşamından ya da başkalarının yaşamlarından elde edebilir.  Deneyim, yaşanmışlıklardan yapılan sonuç değerlendirmesidir. Sonuç değerlendirme sebep ve sonuç ilişkisi kurularak yapılabilir. Cam bardak yere atıldığında kırılır. Buradaki sebep bardağın yere atılması, sonuç ise kırılmasıdır. Bunu bilen kişi,     bardağı kıracak sebebi oluşturmaz. Tıpkı bunun gibi yaşadıklarımızda da bir sebep sonuç ilişkisi vardır.

Çileğe mevsimi dışında da ulaşabildiğimizde, tadının üzerimizdeki etkisinin azalması;

Sürekli dinlediğimiz bir şarkıdan, bir süre sonra bıkmamız;

Durmaksızın şikayet eden bir insanı, bir süre sonra duymamamız gibi…

Deneyimsel Tasarım Öğretisi’nde sebep sonuç ilişkisini açıklamak için soyut yasalar kullanılır. Başımıza gelen olaylara “tesadüf” ya da “şans” deriz. Tesadüf diye bir şey yoktur. Sebep olduğumuz her davranışın bir sonucu vardır.

“Hayatta miktarın arttığı her yerde etki azalır.”

Bu bir soyut yasadır. Neden soyut yasaları bilmeliyiz? Soyut yasaları bilen ve kullanan insan, yöntem geliştirebilendir. İnsanın neden yönteme ihtiyacı olur? Çünkü insan mutlu ve başarılı olma isteğine sahip bir canlıdır. Deneyimsel Tasarım Öğretisi’nin kullandığı yöntemler de tutarlı, faydalı, anlaşılabilir ve uygulanabilirdir.

Tutarlıdır; çünkü gerçekleri anlatır.

Faydalıdır; çünkü gerçek insanı dününden daha iyi yapar.

Anlaşılabilirdir; çünkü gerçek sade ve yalındır.

Uygulanabilirdir; çünkü yaşanmış deneyimlerden alınmıştır.

Yaşananlardan sonuç çıkarabilen insan deneyimli insan olur. Deneyimli insan gerçek ve sahtenin ölçülerine hakimdir. Hakim gerçeğe sahip olan kişidir ve kim gerçeğe sahipse o üstünleşir.

Deneyimsel Tasarım Öğretisi’nin Katkısı Nedir?

Deneyimsel Tasarım Öğretisi, gerçeklik ilmidir ve kişinin kendine dair farkındalıklarını artırır. Bunu nasıl yapar? Gerçek bilgileri transfer ederek... Bu bilgileri kullananlar da hayatlarına yön verebilen insanlar olur.  Otorite yön verebilme becerisidir. Yön verebilen kişi,

Deneyim sahibi,

Net,

Kararlı,

Sınır koyabilen,

Adaletli,

Merhametli,

Sabırlı,

Fedakar,

Cömert,

Özgür,

Özüne güvenen,

İnsana gerçek ihtiyacını veren,

Ve kendi hayatının başrolünde olan kişidir.

Deneyimsel Tasarım Öğretisi, kişiye kişinin kendisini anlatır. İnsanın kendi gerçeğini görmesini sağlar. Kendi gerçeğini gören kişi de, kendine doğru bir yolculuğa çıkar. Bu yolculukta önemli olan kişinin ne kadar yol aldığıdır; nereden geldiği değil.

İnsanın yol alması, ilerlemesi için öğrenmesi gerekir. İnsanlar iki türlü öğrenirler. Bunların birincisi deneme yanılma yöntemidir. Deneme yanılma, en pahalı öğrenme şeklidir. İkinci öğrenme yöntemi ise deneyim transferidir. Sıkıştığımız yerlerde deneyimli kişilere danışırız. Deneyim transferi yaparak, daha az hata ile hedeflerimize varırız.

Deneyimsel Tasarım Öğretisi iz ve işaretleri deşifre eder. İnsan bu işaretleri fark ettikçe, dış dünyadaki mesajları okuyabilir. Bu işaretleri deşifre edebilen insan tedbir alabilir.  Çünkü hayattaki her şey birbiriyle ilişkilidir. Hiçbir şey birdenbire olmaz. Her olay olmadan önce işaretini verir.

Hayatı bir nehrin akışı gibi düşünürsek… İlerleyebilmek için akıntı ile aynı yönde gitmek gerekir. Nehrin akışına ters yüzdüğünde ne kadar zorlanır insan. Çok yol aldım zanneder ama ilerleyememiştir. Hayatın akışını düzenleyen, gerçeğe uyumlu bir yaşam sürebilmek bu açıdan çok kıymetlidir.

Neden Deneyimsel Tasarım Öğretisi Programlarına Katılmalıyım? 

Çünkü, tüm insanlar kendisini ve çevresindeki kişileri tanımak ister. Davranışların altında yatan gerçek sebepleri öğrenmek ister. Ve bunu anladığında ilişkilerine yön verebilir. Fayda ve haz veren bir ilişki ise, denge ile olur. İnsanlar aşırılıktaki isteklerinden vazgeçtiğinde, hayatlarında dengeye ulaşırlar. Dengeyi korumanın yolu ise, duyguları kontrol etmekten geçer. Peki duygular nasıl kontrol edilir? Deneyimsel Tasarım Öğretisi aktardığı stratejilerle bu özellikleri kazandırmayı amaçlar.

İnsanlar hep gerçekleri merak eder. Soyut yasalara sahip olan insan ise gerçek problemlerini deşifre eder. Ve bu, insana problemleri yaşamak yerine çözebilme marifeti kazandırır.

Deneyimli insanla yaşanmışlıkları olan insan farklıdır. Yaşadıklarından sonuç çıkartabilenler deneyimli kişilerdir. Başka insanların deneyimlerinden faydalanmak da hayattaki konforumuzu arttırır.

Amacını bilen ve amacına uygun hedefleri olan insanlar olabilmek için...

Hayatın toplamında mutlu ve başarılı olabilmek için…

Deneyimsel Tasarım Öğretisi…

Deneyimsel Tasarım Öğretisi Hakkında Konuşulanlar

Deneyimsel Tasarım Öğretisi programları için katılımcı yorumları;

“Hayatı nedensiz, amaçsız kısacası bomboş yaşadığımı farkettim. En üzücüsü bunları görememek ve fark edememek... Bu bilgiler, senin yaşantında göremediğini sana gösteriyor. Açıkçası gözlerini açıyor. Yeniden doğmuş gibi oluyorsun. Seni dününden daha iyi yapan yaşantına gerçeklerle devam etmen için. İlişkilerinde nasıl hareket edeceğini öğretiyor.”

“Günümün, ayımın, yılımın, hatta hayatımın toplamında mutsuzdum. Yaptığı hiçbir işten keyif alamıyordum. İnsanlarla anlaşamıyordum. İnsanı her zaman mutlu edebilen bir şey yoktur derdim.  Taa ki, eğitimle tanışana dek… Şimdi her şeyle mutlu olabilen biri olmak çok güzel.”

“Hayatımda öyle bir yerdeydim ki; kendim için değil insanlar için yaşıyordum. Yaptığım her şeyi, etrafımdaki insanlar öyle istedi diye yapıyordum. Derste şu cümleyi duyunca uyandım: Gerçekliğimizi kaybettik ve doğruyu yanlıştan ayırt edemiyoruz.  O gün hayatımda bir dönüm noktası oldu.”

“İnsan hep duyduğu şeyi bildiğini zannediyor. Doğru ne demek, peki yanlış ne demek? İyi ve kötü ne demek? Mutluluk ne demek? İnsan bunların gerçeğini bilmeden hayatında nasıl doğru seçimler yapabilir ki? İnsan gerçekte nasıl mutlu olur? Bir şeylere sahip olmak insanı gerçekten mutlu edebilir mi? O halde bugüne kadar sahip olduklarım beni neden mutlu edemedi? Zihnimdeki tüm sorular cevabını buluyordu.  Susuz bir insanın çölde suya kavuşması gibi bir gündü.”

***

Deneyimsel Tasarım Öğretisi, geçmiş deneyimlerden yola çıkarak, geleceğimizi tasarlamaya yönelik stratejiler üreten bir bilgi topluluğudur. 

İnsanın daha mutlu, daha başarılı, daha iyi ilişkilerinin olması için yöntemler sunar.

"Kim Kimdir", "İlişkilerde Ustalık" ve "Başarı Psikolojisi" Programları ile bu amaca katkı sağlar.

Deneyimsel Tasarım Öğretisinde anlatılan tüm bilgiler, gerçek bilgiler olup, tüm zamanlar, tüm konular ve tüm insanlar için geçerlidir.

***

24 yorum:

  1. Çok merak ederek gitmiştim çok memnun kalarak ayrıldım.yine fırsatım olsa yine giderim diyebileceğim kıymetli eğitmenlerim ve arkadaşlarımı sizleri çok özledim.

    YanıtlaSil
  2. Hayatta amacın kadar yerin var."
    Bu sözü duyduğumda çabalarımın, uğraşlarımın bir yere varamadığı benim de bu hayatta yerimin ne olduğu gerçeği beni sarsttı.
    Neyi neden yaptığını bilmenin konforunu sunan eğitimler...
    Emeği geçen herkese çok teşekkürler��

    YanıtlaSil
  3. harika bir eğitim herkesin alması gerekir.

    YanıtlaSil
  4. Nebahat Arslan02 Temmuz, 2022 23:18

    Bu hayatın da aslında somut yasalar gibi bir matematiğinin formülünün olduğunun farkına varmak çok büyük bir konfor. Yani ne yaparsak neyle karşılaşacağımızın bir formülü bir gerçeği var. Gerçeklerii bilip ona göre bir hayat daha az hata daha çok mutluluk ve huzur demek. Herkesin bu programlardan faydalanması dileğiyle…

    YanıtlaSil
  5. Neyi, Neden yaptığını bilmek… Her davranışın bir sonuca vardığını bilerek yaşamak… Hayatı öylesine üstünkörü yaşıyormuşum, düşünmeden, irdelemeden, bilmeden, amaçsız, hatta mutlumu mutsuzmuyum anlamadan geçip gidiyormuş. Bana hayatımı geri veren, beni kendime getiren bu eğitimlere hocalarıma çok teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
  6. İlişkilerin ve kendi gerçeğinin öğrenildiği bir program, herkese tavsiye ederim.

    YanıtlaSil
  7. İlknur Yilmaz04 Temmuz, 2022 05:25

    iyi ki hayatımıza girdi. Ne güzel bir ikram...

    YanıtlaSil
  8. Hep sosyal olguları ve insanı anlamakta zorlanırdım ama bu işin de bir matematiğinin olduğunu öğrendim .Hayatta her şeyin bir gerçeği var ve gerçek tek. Bu işleri o kadar kolaylaştırıyor ki anlatamam. Kimse sizi kandıramıyor oyalayamıyor kötü yola çekemiyor .Kendi düşünce sisteminiz oluşuyor. Deneyimsel öğretinin oturttuğu müfredat bunları sağlıyor.

    YanıtlaSil
  9. Deneyimsel Öğretiyle tanışmadan önceki benle, şimdiki ben arasında o kadar fark var ki hangisini anlatsam...
    Sürekli hazzımın azlığından elim kolum kalkmıyordu... Mutsuzdum...
    Hayattaki amacım ve hedefim yoktu, bu da beni yılgın, hareket sebebi olmayan birine dönüştürmüştü...
    ve çok daha fazlası...
    şimdi çok farklı bir hayatın içindeyim...
    İyiki bu eğitimle tanışmışım...
    Gerçekten...

    YanıtlaSil
  10. Nedenlerin ne kadar çoksa o kadar sağlam durursun. Eğitim programı çok güzel açıklanmış. Emeklerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  11. Yaşadığım çoğu şeyin sadece benim başıma gelmediğini “deneyimsel” olarak bana anlatan, enfes bir eğitim. Kendisini denememizi isteyen, bir bak gerçekten anlattığımız gibi mi diyor. Deneyimlerle kişilerin hayatını tasarlayacağını söylüyor. Çok da güzel söylüyor. Test ettim oluyor 😊Emeklerinize sağlık 🌸 Tavsiye ediyorum 👍

    YanıtlaSil
  12. İnşAllah herkesin yolu bir gün kesişir. Hayatı bu kadar zorlanarak, dertlerin içinde boğularak yaşamaya hiç gerek yokmuş aslında. Her şeyin bir yöntemi varmış meğer..

    YanıtlaSil
  13. Deneyimsel öğretinin ilk seminerinde duyduğum “dününden daha mutlu ve başarılı olmak” şu an her günümü dünüme göre daha mutlu ve her işimde daha başarılı olduğumu görmek inanılmaz güzel. Soyut yasaların varlığından habersizken kırılan bardakları düşününce iyi ki karşıma çıkmış iyi ki hayır dememişim diyorum.

    YanıtlaSil
  14. Katılımcı yorumlarında da görüldüğü üzere insanların hayatında bir dönüm noktası oluyor bu bilgiler. Benim içinde durum aynı, iyi ki 🙏🏻

    YanıtlaSil
  15. “Kendi dününe göre nerede olduğun” o kadar önemli bir ölçü ki. Bir çok noktaya değiyor ucu. İnsanlar benden farklılar, geçmişleri oluşturdukları sebepler farklı. Aldıkları sonuçlar da farklı. Zihni kıyas yapan biri olarak bu bilgi beni çok rahatlattı, gerçeklere göre zihnimi yeniden dizayn ettim 🌺

    YanıtlaSil
  16. Herhangi bir şeyin gerçeğini öğrenmek kendi isteklerine göre mantık uyduramamayı getiriyor yanında ve bu süreçten kazançlı çıkan insanın ta kendisi. Sonuç buysa sebebi bu diyebileceğin kadar netleşiyor. Artık insan problemleriyle yüzleşebiliyor ve çözüm üretebiliyor daralmadan bunalmadan.. Hepimiz az çok düşünmüşüzdür sebep ve sonuç ilişkisini.. Yasa olarak farkında olmak ise Deneyimsel Tasarım Öğretisi ile olması başka bir şeye benzemeyen değer katıyor. İyi ki var dedirtiyor..

    YanıtlaSil
  17. Hayatta miktarın arttığı her yerde etki azalır

    YanıtlaSil
  18. “Gerçekliğimizi kaybettik ve doğruyu yanlıştan ayıramıyoruz…”
    Şifa gibi bir öğreti…
    Teşekkürler DTÖ
    Çok güzel bir yazı… 🎊

    YanıtlaSil
  19. Emeklerinize sağlık çok güzel olmuş…. 💫

    YanıtlaSil
  20. Susuz bir insan çölde en çok neye ihtiyaç duyar? Suya… İnsanın bu hayatta en ihtiyaç duyduğu bilgiler de eminim ki bunlar. Çünkü kimimiz işini toparlamak için kimimiz eşiyle arasını toparlamak için, kimimiz okulda hocasıyla ya da ev arkadaşıyla arasını daha güzel yapmak için kullanıyor aynı bilgileri. Konfor da burç kısım zaten. Aynı bilgiyi al, hayatın farklı sahalarında kullan :)

    YanıtlaSil
  21. Yasalar iyi ki var ve iyi ki bu yasaları duymak nasip oldu 🙏🏻

    YanıtlaSil
  22. Gerçekten irdelemeyi öğreten bilgiler içeriyor, hayatımda çok şey değişti öğrendiklerimle, teşekkürler...

    YanıtlaSil
  23. Bu hamle beni toplamda nereye vardırır?
    Çok etkilenmiştim.
    Çok fayda gördüm, tavsiye ederim ✅

    YanıtlaSil

Deneyimsel Tasarım Öğretisi Seminerleri Hakkında Düşüncelerim

Deneyimsel Tasarım Öğretisi Seminerleri Hakkında Düşüncelerim Bu hayatta her insan mutlu ve başarılı olmak ister…  Bunun için, Sevdiği insan...